Trei contracte păguboase semnate de reprezentanţii Poştei în 2006 şi 2009 au fost scoase la iveală de Corpul de control al prim-ministrului, care a realizat un control la operatorul de servicii poştale la solicitarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA).
Compania de stat Poşta Română ar fi fost păgubită prin semnarea contractelor de asociere în participaţiune cu Smart Telecom Solutions (încheiat în iulie 2006) şi Posh Telecom Solutions (încheiat în 2009), ce au prestat servicii de intermediere a plăţilor efectuate în regim electronic. Potrivit calculelor ZF pe baza datelor din raportul furnizat de Corpul de control al prim-ministrului, paguba ar fi de 6 mil. euro.
Controlul de la Poşta Română este unul dintre puţinele efectuate de autorităţi în companiile de stat cu pierderi de zeci de milioane de euro şi a fost făcut de Corpul de control al premierului la cererea DNA. Raportul care denunţă şefi şi angajaţi ai Poştei ce au făcut „abuz în serviciu“ va fi înaintat aceleiaşi instituţii pentru demararea anchetelor legale.
Un alt contract care a adus pagube Poştei este cel cu firma G4S Cash Solutions (încheiat în 2006), care a asigurat transportul bunurilor de valoare.
Încheierea de contracte păguboase sub conducerea unor manageri numiţi politic şi lipsa unei strategii eficiente au dus Poşta la pierderi de 536 milioane de lei (121 mil. euro) în perioada 2009-2012, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe. Asta deşi Poşta administrează 5.600 de oficii poştale, cea mai mare reţea de distribuţie din ţară, iar până anul acesta compania s-a bucurat de monopol pe trimiterile de mici dimensiuni.
Poşta putea fi o companie profitabilă dacă nu era „devalizată şi jumulită într-o manieră oribilă“, afirma în iunie Dan Nica, ministrul pentru societatea informaţională.
Dan Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al Poştei, a