Generaţia celor care fac bani online, prin această formă de marketing, e formată în principal din tineri cu vârsta între 18 şi 34 de ani, cu studii superioare
Aproximativ 5% dintre românii care fac marketing afiliat în România câştigă de acasă, lunar, peste 2.500 de lei prin această metodă de promovare online, mult peste valoarea salariului mediu din ţară. Reţelele sociale şi blogurile sunt cele mai utilizate canale de promovare în marketingul afiliat, potrivit studiului Afilierea în România - 2013, derulat de 2Parale, reţeaua de afiliere locală.
Generaţia celor care fac bani online, prin marketing afiliat, e formată în principal din tineri cu vârsta între 18 şi 34 de ani, cu studii superioare (universitare şi postuniversitare), necăsătoriţi şi de sex masculin.
Bucureştiul conduce în topul regiunilor în care locuiesc afiliaţii, cu 24%, fiind urmat la mare distanţă de judeţele Iaşi şi Timiş. Mai bine de trei sferturi (82%) dintre afiliaţi câştigă bani de-acasă şi jumătate dintre ei au început afilierea în 2013.
"Afilierea a câştigat puternic teren pe piaţa din România, iar rezultatele acestui studiu confirmă această tendinţă. Ca dovadă şi numărul mare de români care au testat domeniul în acest an. Vorbim de oameni care trăiesc exclusiv din afiliere, de specialişti care s-au format în ultimii ani şi de joburi dedicate acestui domeniu", a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale şi 2Leva, reţeaua similară din Bulgaria.
De unde vin banii
Clasamentul domeniilor promovate de afiliaţi este condus de magazinele online şi advertiserii din Fashion, cu 54%. Electronice (52%), IT&C (48%), Cărţi (39%) şi Cosmetice (39%) sunt şi ele domenii de top în preferinţele afiliaţilor.
În alegerea advertiserilor pe care afiliaţii îi promovează, comisionul oferit la fiecare vânzare şi reputaţia sunt cele mai importante criterii de sel