Românii mai au de aşteptat pentru a putea călători de la un capăt la altul al ţării pe autostrăzi construite ca în străinătate. Nici pe calea ferată lucrurile nu stau mai bine. În schimb, statul a tocat miliarde de euro pe fragmente de drumuri care nu ajută contribuabilul, nici pe cel persoană fizică, nici pe cel persoană juridică.
În România, atât transportatorii, cât şi clienţii lor, fie că vorbim de producători sau comercianţi, pot doar să viseze la o reţea de autostrăzi care să contribuie la reducerea timpilor petrecuţi în trafic şi, implicit, a costurilor. "Din 2009, s-a cerut un Master Plan pe Transport, care nu e gata nici azi. Vreo 25 de miliarde de euro au fost aruncate pe drumuri care nu duc nicăieri şi încurcă şi transportatorii şi producătorii", spune secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri (AOAR) Cristian Pârvan.
În Statele Unite, proiectul de construcţie a autostrăzilor care taie munţii pentru a uni Pacificul cu Atlanticul a pornit de la premiza că americanii trebuie să aibă căi de scăpare în cazul în care vreun inamic i-ar ataca. Însă, noile căi de transport au contribuit decisiv la dezvoltarea economiei şi au ajutat şi oamenii simpli, care, de exemplu, voiau un loc de muncă mai bun, să se mute dintr-un stat în altul.