Steve Jobs este amintit ca un erou al inovaţiei, însă angajaţii Apple şi-l aduc aminte ca fiind un şef dificil. În cartea lui Alan Deutschman, “The Second Coming of Steve Jobs” (A doua venire a lui Steve Jobs – n.r.), scrie că Jobs obişnuia să-şi motiveze subalternii intimidându-i, certându-i, împingându-i sau chiar umilindu-i, scrie Business Insider.
“Când era Steve cel Rău, părea că nu-i pasă de afectarea emoţiilor sau ego-urilor”, scrie Deutschman.
Jony Ive, omul de la Apple responsabil de designul produselor gigantului din California, a început să lucreze pentru Jobs în 1997.
El a exersat abilităţile care l-au făcut să fie un designer desăvârşit, printre care şi empatia – capacitatea de a imagina contextul de lucru care să îl calmeze pe şeful său. El a învăţat această abilitate şi a implementat-o în realitate.
Într-un articol publicat săptămâna aceasta de către echipa de reporteri ai Fast Company, un designer de la Apple, Jeff Zwerner, povesteşte cum Ive a proiectat fiecare aspect al biroului pentru a-l face pe Steve Jobs să se simtă bine. Ive le-a spus colegilor săi designeri să se mute toţi încet către cealaltă parte a încăperii atunci când Jobs intră în birou.
Un alt coleg, Doug Satzger, îşi aminteşte că Jobs obişnuia să vorbească tare, însă dorea ca vocea sa să fie concentrată asupra interlocutorului. Astfel că atunci când Jobs apărea în studiou, Ive dădea volumul la muzică mai tare pentru ca discuţia dintre Jobs şi persoana respectivă să rămână între ei.
Jony Ive este responsabilul de la Apple pentru felul cum arată toate produsele companiei începând din 1997 încoace. iMac-ul albastru, laptopul ultra subţire MacBook Air şi carcasa de sticlă şi metal de la iPhone 4 sunt toate proiectele lui. Noul iPhone care va fi lansat săptămâna viitoare este tot munca lui Ive.
Steve Jobs este amintit ca un erou a