Din ultimii 23 de ani, în 18, Gara Iași a fost în şantier. Zeci de milioane de euro din fonduri publice au fost cheltuite pentru această construcţie, probabil cea mai scumpă din istoria Iaşului. Nimeni nu ştie cu exactitatea suma care a fost tocată şi probabil că n-o vom afla niciodată. Mihai Necolaiciuc, fost şef al Regionalei şi, ulterior, al Căilor Ferate Române a fost păpuşarul-şef. Judecat în patru dosare pentru infracţiuni economice, cu prejudicii însumate de 95 milioane de euro, lui Necolaiciuc nu i se impută nimic la Gara Iaşi.
Clădirea Gării Iaşi ar putea intra într-o carte a recordurilor, varianta românească. Cel mai mare tun din banii publici rămas nepedepsit şi cea mai scumpă consolidare a unei clădiri ar fi categoriile pe care le-ar câştiga lejer. Vreme de 18 ani (1990 – 2008), clădirea s-a aflat într-un permanent proces de consolidare şi modernizare. Zeci de milioane de euro au fost cheltuiţi pentru refacere. Nimeni nu poate preciza cu adevărat suma totală. La cinci ani de la finalizarea lucrărilor, în cei 9.588 metri pătraţi de birouri lucrează doar vreo 150 de angajaţi. Adică, o medie de 64 mp de angajat, cât un apartament cu două camere. În paralel, cel care a orchestrat lucrările de reamenajare, jupânul Mihai Necolaiciuc, fostul şef al Căilor Ferate Române, stă bine merci într-un apartament de lux din Bucureşti.
Mai multe veți afla din numărul 355 al săptămânalului 7est, de luni, 9 septembrie. Din ultimii 23 de ani, în 18, Gara Iași a fost în şantier. Zeci de milioane de euro din fonduri publice au fost cheltuite pentru această construcţie, probabil cea mai scumpă din istoria Iaşului. Nimeni nu ştie cu exactitatea suma care a fost tocată şi probabil că n-o vom afla niciodată. Mihai Necolaiciuc, fost şef al Regionalei şi, ulterior, al Căilor Ferate Române a fost păpuşarul-şef. Judecat în patru dosare pentru infracţiuni economi