Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor avea un an școlar mai greu. Ministerul Educației a decis ca aceștia să fie evaluați periodic. „Este vorba de sistemul de evaluare periodică la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Este o idee veche, nu am venit eu cu ea la Ministerul Educaţiei, este o idee pe care instituţiile specializate în ştiinţele educaţiei din ţară şi din străinătate o studiază de ani de zile, iar principalul motiv pentru care trebuie să introducem această evaluare este acela că noi, în sistemul nostru de educaţie, până la clasa a VIII-a nu avem nicio evaluare de sistem. Evaluarea naţională este prima evaluare după ani buni de şcoală. (…)Prin urmare, după câţiva ani de grădiniţă, după clasa pregătitoare, după clasa I, ajungem în clasa a II-a şi putem să vedem care este nivelul elevilor, iar informaţiile respective le putem folosi pentru a vedea unde avem vulnerabilităţi, unde sunt probleme, la nivel de şcoli, la nivel de clase, chiar la nivel de elev în raport cu ceilalţi elevi”, a spus Remus Pricopie, ministrul Educației.
Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor avea un an școlar mai greu. Ministerul Educației a decis ca aceștia să fie evaluați periodic. „Este vorba de sistemul de evaluare periodică la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Este o idee veche, nu am venit eu cu ea la Ministerul Educaţiei, este o idee pe care instituţiile specializate în ştiinţele educaţiei din ţară şi din străinătate o studiază de ani de zile, iar principalul motiv pentru care trebuie să introducem această evaluare este acela că noi, în sistemul nostru de educaţie, până la clasa a VIII-a nu avem nicio evaluare de sistem. Evaluarea naţională este prima evaluare după ani buni de şcoală. (…)Prin urmare, după câţiva ani de grădiniţă, după clasa pregătitoare, după clasa I, ajungem în clasa a II-a şi putem să vedem care este nivelul elevilor, iar informaţiile respect