Industria aviatica autohtona nu putea ramane imuna la situatia generala dezastruoasa care caracterizeaza piata europeana de profil. Dupa cinci ani consecutivi de pierderi, o linie aeriana din Romania este data in judecata de unii piloti, care solicita drepturi banesti.
La suprafata, lucrurile merg cum nu se poate mai bine pentru Carpatair, companie care a anuntat recent achizitionarea unei aeronave Boeing, cu o capacitate de 148 de locuri.
Pe de alta parte, potrivit unor informatii din piata, verificabile pe site-ul propriu, Carpatair a renuntat la toate zborurile operate pe rutele interne.
In plus, dupa ce se razboieste in instanta cu Aeroportul din Timisoara si concurentii de la Wizz Air, compania locala se lupta si cu angajatii proprii.
Mai multi piloti Carpatair au actionat compania in judecata in vara acestui an, unii dintre ei solicitand, printre altele, drepturi banesti.
Potrivit unor surse apropiate situatiei, pilotii care au intentat procese companiei reclama faptul ca aceasta nu a respectat unii termeni contractuali. Din aceasta cauza, pilotii care urmau si cursuri de specializare in cadrul scolii Carpatair au parasit compania.
De asemenea, angajatii respectivi pilotau aeronave SAAB 2000, conform surselor mentionate.
Situatia companiei nu pare tocmai roz nici din datele raportate la Ministerul Finantelor. Mai exact, Carpatair a inregistrat pierderi de 36,4 milioane de lei in 2012, acesta fiind al 5-lea an consecutiv cu rezultate negative.
Iar problemele companiei nu se opresc aici. Directorul Aeroportului din Timisoara, Daniel Idolu, afirma la finele lunii mai ca societatea Carpatair are datorii de 3,3 milioane de lei si 1,9 milioane de euro catre institutie. In replica, oficialii Carpatair au contestat in instanta sumele, pe motiv ca "au fost facturate abuziv p