Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a demarat odată cu startul ofertei Nuclearelectrica cea mai mare campanie de promovare a investiţiilor în acţiuni din ultimii ani, cu panouri publicitare în spaţii centrale ale Capitalei şi spoturi radio de promovare a ofertei şi de popularizare a bursei ca metodă de economisire. Miza este atragerea micilor investitori, de care duce mare lipsă bursa.
În ultimii ani, bursa nu s-a implicat prea mult în promovarea ofertelor publice, această misiune revenind brokerilor care intermediau ofertele. Însă în cazul ofertei Nuclearelectrica, bursa s-a implicat activ printr-o campanie de promovare.
Listarea unei companii mari, aşa cum este Nuclearelectrica, este o oportunitate pentru bursa de la Bucureşti de a atrage cât mai mulţi investitori de retail. În Polonia, listările unor companii mari de stat, precum PKO Bank, cea mai mare bancă poloneză, au atras sute de mii de polonezi pe bursă. Aceştia făceau coadă la agenţiile bancare ca să cumpere acţiuni. Prin programe ample de promovare a investiţiilor pe piaţa de capital în rândul populaţiei, bursa din Varşovia a devenit cea mai dezvoltată din regiune.
Bursa de la Bucureşti, care are de câteva săptămâni un CEO polonez care a condus mai mulţi ani bursa din Polonia, pare că a înţeles şi ea cât de important este să atragă populaţia pe bursă, mai ales cu ocazia listării unor companii importante din economie. În acest scop, a cumpărat panouri electronice publicitare în spaţii centrale ale Capitalei, precum Piaţa Unirii, Universitate, Piaţa Presei Libere, Piaţa Lahovary, prin care circulă mii de persoane zilnic. Altfel spus, în locuri în care anterior hipermarketurile cumpărau spaţiu publicitar pentru a-şi prezenta oferta sau promoţia zilei, acum Bursa de Valori promovează oferta Nuclearelectrica şi piaţa de acţiuni ca modalitate de a „pune banii la treabă“.
„To