Autostrada Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 82 de kilometri, va fi finalizată în întregime abia anul viitor, în ciuda faptului că cele patru tronsoane care o compun aveau ca termen contractual de finalizare luna aprilie a acestui an.
Autostrada Orăştie-Sibiu va lega tronsonul Deva-Orăştie (32,5 kilometri), pe care în prezent circulaţia este deschisă, de Sibiu-Piteşti (116 kilometri), o autostradă pentru a cărei construcţie nu există bani în acest moment, dar pe care statul intenţionează să o includă în schema de finanţare prin fonduri europene în exerciţiul 2014-2020.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) promite însă că trei din cele patru loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu, care cumulează circa 60 de kilometri, vor fi finalizate anul acesta, cel mai târziu în noiembrie, în timp ce al patrulea lot va fi deschis circulaţiei abia anul viitor, din cauza unor alunecări de teren care au decalat termenele de finalizare.
Tronsonul pe care se va tăia prima oară panglica inaugurală este primul lot, care începe la Orăştie, CNADNR estimând că acesta va fi deschis circulaţiei în luna septembrie, în ciuda faptului că la începutul lunii constructorul austriac Strabag mai avea de finalizat o cincime din autostradă. Lucrările la tronsonul cu o lungime de 24,1 kilometri au început în a doua parte a anului 2011, dar până la începutul acestui an nici jumătate din autostradă nu era gata, stadiul fizic situându-se la 1 februarie la circa 47,9%. Contractul pentru construcţia acestui tronson se ridică la circa 160 de milioane de euro, iar până în prezent constructorul Strabag a încasat circa 67,4 milioane de euro de la CNADNR pentru această autostradă şi a construit circa 81,3% din şosea.
Promisiuni pe final de an
Următoarele două tronsoane pe care se va deschide circulaţia, în noiembrie, sunt lotul al