Marele maestru al cinematografului din Hong Kong, Wong Kar Wai, se înclină în faţa unui mare maestru al artelor marţiale aşa cum ştie el mai bine, printr-un film de artă.
Pelicula „Marele maestru“, ce poate fi văzută zilele acestea şi în cinematografele din România, reuneşte cele mai mari staruri ale cinematografiei chineze contemporane. Lui Wong Kar Wai i-au trebuit şase ani de pregătire şi trei ani pentru filmare şi postproducţie, dar şi o mulţime de experţi pentru a putea duce la bun sfârşit această aventură cinematografică.
Inspirat de viaţa lui Ip Man, maestru legendar al Kung Fu-ului, acţiunea filmului se petrece în perioada tulbure a instaurării Republicii în China, care a urmat căderii ultimei dinastii imperiale, o perioadă dominată de ură şi de lupte crâncene. În mod paradoxal, în mijlocul haosului general, artele marţiale au înflorit.
Povestea
Filmul spune povestea lui Ip Man (Tony Leung), maestru al şcolii de Wing Chun (o ramură a Kung Fu-ului chinez) şi profesor al celebrului Bruce Lee. Născut în Foshan, în sudul Chinei, într-o familie bogată, soţia lui Ip Man fiind o descendentă a nobilimii din Manciuria (Song Hye Kyo), cu o pasiune nebună pentru Wing Chun, el frecventează Pavilionul de Aur, eleganta casă de plăceri unde se întâlnesc maeştrii Kung Fu din Foshan.
În 1936, ţara este afectată de o criză politică profundă şi se află la un pas de un război civil. Japonezii au invadat provinciile de nord-est, înfiinţând Manciuria. Maestrul Gong Baosen (Wang Qingxiang), şeful comunităţii de arte marţiale de Nord, vine la Foshan. Scopul lui este de a înlesni schimburile între experţii de arte marţiale din Nord şi din Sud. Acum este invitat de maeştrii din Sud, care îi organizează o ceremonie de rămas bun, la Pavilionul de Aur. În timpul ceremoniei, un tânăr execută mai multe figuri pentru a-şi demonstra abilităţile.
Discipol şi