Zeci de mii de oameni ies in strada in toata tara, de mai mult de o saptamana, pentru a protesta impotriva proiectului de lege care permite exploatarea cu cianuri a aurului la Rosia Montana. Sunt cele mai ample proteste de strada din ultimii 20 de ani, iar o parte din presa si analisti minimalizeaza si eticheteaza acest fenomen. De ce sunt numiti protestatarii hipsteri care si-au gasit un scop cool in aceste manifestatii? De ce ar fi aceasta miscare una periculoasa, anti-sistem?
De cand au inceput protestele ne intrebam care e problema cu hipsterii, de parca din start aceasta eticheta arunca in derizoriu si nesemnificativ ceea ce fac si vor oamenii acestia.
Analistii au cautat sa prezinte protestele drept exagerari ale unor tineri, teribilisme. Colegul de platforma Daniel Oanta le reprosa ca nu il lasa sa doarma, Dragos Paul Aligica vorbeste de „ecologismul dezaxat al hipsterilor lipsiti de discernamant”, Dan Tapalaga considera ca „a salva Rosia Montana e cool pentru hipsteri, tema de casa pentru ecologisti”, fostul consilier prezidential Valeriu Turcan se intreaba “Hypsteria salveaza Romania?”, la Revista 22 Alexandru Lazescu vorbeste de „strigaturi ecologiste”, Sorin Ionita crede ca protesteaza “insi care se indigneaza candid de orice, ex ca apa curge la vale (conspiratie!), daca afla asta dintr-un film indignat pe Youtube.”
Ziarele fac reportaje ironice: „cativa tineri mai bat in tobe, cratite si sticle, asezati in fundulet, pe caldaram „(Marian Sultanoiu, Gandul). Editorul Adevarul Calin Nicolescu ii numeste „revolutionari fara cauza”, dupa cum a remarcat Ciprian Domnisoru.
O persoana care lucreaza in domeniul cultural, care ia contact constant cu tinerii, ne-a spus ca miscarea in favoarea Rosiei Montane a fost demult etichetata drept una a hipsterilor, iar folosirea FanFest ca platforma de activism a accentuat acea