Pe drumurile judeţului nostru circulă mai multe camioane înscripţionate cu numele unei anumite firme de transport, ARBO Trans. Ce e interesant cu aceste camioane e faptul că, spre deosebire de altele care duc tot piatră, nisip sau balast, nu au numere de înmatriculare. O alegere destul de riscantă pentru şoferii de la firma respectivă, care pot să se aleagă cu amenzi usturătoare din partea poliţiei.
Şopârla noastră a săpat, zilele trecute, pe la o carieră de piatră de unde ieşeau camioane inscripţionate cu ARBO Trans, pentru a vedea de ce aceste camioane nu au numere de înmatriculare şi, mai ales, de unde tupeul de a umbla astfel pe drumurile din judeţ, adică, pe cine are în spate firma respectivă, fiindcă fără un spate asigurat e greu de crezut că nişte bieţi şoferi şi-ar permite să umble astfel pe drumurile judeţene sau naţionale.
Săpând, cum spuneam, pe la cariera de piatră, şopârla noastră a aflat că de fapt acest lucru se întâmplă de mai mult timp, iar faptul că nu au numere de înmatriculare îi ajută pe şoferi să scape de controalele celor de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), care le-ar putea da amenzi mari, fiindcă pentru camioanele cu pricina nu s-a plătit rovinieta de luni bune. Tot şopârla a aflat că dacă domnii de la ISCTR ar dori să se ocupe puţin de această problemă, n-ar fi greu să depisteze cum fentează unii plata rovinietei, căutând în baza de date dacă aceste camioane au sau nu plătită respectiva taxă. Iar dacă n-au, să ia măsuri, să verifice foile de parcurs şi să sancţioneze conform legii firmele care nu plătesc rovinieta. Totul e să se vrea, fiindcă de putut se poate.
Pe lângă cei de la ISCTR ar trebui să avem o reacţie şi din partea poliţiei rutiere. Numai că, tocmai aici vine problema. Cică firma respectivă lucrează nu doar cu camioanele proprii, ci ar fi băgate la lucru şi camioanele