Un raport al casei de brokeraj Tradeville menţionează ca o "ocazie speculativă" IPO-ul de la Nuclearelectrica
pentru investitorii mici care se grăbesc să prindă discountul de 8% din primele trei zile
Radu Ciofu, analist la Admiral Markets, avertizează că dacă profitabilitatea companiei nu se ameliorează
semnificativ faţă de ultimii ani, la preţul ofertei, investiţia este recuperabilă în mai bine de un secol
El spune că pentru investitorii mici şi medii oferta este neatractivă şi aceasta poate interesa cel mult instituţionali cu orizont de timp de zeci de ani
Începând de ieri şi până pe data de 20 septembrie a.c. pe piaţa de capital se derulează oferta publică primară care premerge listării la Bursă a producătorului de energie nucleară Nuclearelectrica SA (SNN). O miză pentru investitorii de retail o constituie discountul de 8% faţă de preţul ce ar urma să fie identificat de piaţă într-un coridor de variaţie stabilit de intermediatorii ofertei între 11,2 lei/acţiune şi 15 lei/acţiune. Discountul este aplicabil celor care plasează ordine în primele trei zile ale ofertei pe tranşa celor care subscriu între 100 de acţiuni şi 15.000 de acţiuni, iar în căutarea acestuia deja jumătate din cele 10% din cele 25,37 milioane de acţiuni SNN care fac obiectul ofertei au fost subscrise ieri, potrivit unor brokeri citaţi de Mediafax. Astfel, 359 de ordine pentru 1,4 milioane de titluri au fost introduse în sistemul Bursei până la ora 15.00, ceea ce reprezintă 56% din tranşa destinată micilor investitori.
Rapoarte ale unor case de brokeraj indică acest discount de 8% ca pe o oportunitate şi plasamentul în acţiunile Nuclearelectrica având ca reper obţinerea de către companie a unor profituri care au ca reper câştigul de 241 milioane lei obţinut în primul semestru din acest an. Radu Ciofu, analist la Admiral Markets, aminteşte însă că profita