Fluxul de pasageri prin Aeroportul Chişinău poate ajunge, până în 2030, la 5,5 milioane de persoane anual, promite conducerea companiei ruseşti care a obţinut dreptul de concesiune asupra întreprinderii
Aeroportul Internaţional Chişinău, care a fost concesionat la începutul acestei luni unui consorţiu de companii ruseşti în frunte cu UK Komaks din Habarovsk, are toate şansele să devină un hub regional. Aceasta în cazul realizării ambiţiosului plan de investiţii în modernizare, estimat la 244 de milioane de euro.
FLUXUL DE PASAGERI AR PUTEA CREŞTE DE PATRU ORI
„În ultimii ani, aeroportul din Chişinău, ca şi cel din Habarovsk, este printre cele mai dinamice din CSI. Aeroportul Internaţional din Chişinău are un potenţial mare de creştere, dar pentru aceasta e nevoie de dezvoltat transportul de pasageri în tranzit. Aşa că pe lângă dezvoltarea rutelor de bază, vom mai extinde fluxul în tranzit, de exemplu, din Asia spre Europa şi invers“, a declarat directorul-adjunct al companiei UK Komaks, Tatiana Semionova.
Managerul a dat asigurări că lucrările de modernizare a infrastructurii aeroportuare vor începe într-un an de zile de la semnarea acordului de concesiune, dar nu înainte de efectuarea unui audit tehnic şi financiar.
Aceasta s-a arătat încrezută de faptul că fluxul de pasageri prin Aeroportul Internaţional Chişinău va creşte de la 1,2 milioane, cât a fost în 2012, la 5,5 milioane de persoane anual, până în anul 2030, în cazul în care se vor menţine actualele ritmuri de creştere. Totodată, la Chişinău vor putea ateriza şi nave aeriene de categoria D, care pot efectua zboruri directe din Chişinău până la Habarovsk şi chiar până la New York.
OCCIDENTALII NU VIN LA NOI DIN CAUZA CRIZEI
Viceministrul Economiei Tudor Copaci a respins acuzaţiile că autorităţile ar fi favorizat compania rusească la concursul de concesiune. „Am trimis