Primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 27,6 kilometri, construit de trei firme italiene, ar trebui să fie următoarea autostradă pe care se va tăia panglica.
Deşi trebuia să fie gata încă din luna aprilie, termenul de deschidere a fost decalat, iar cea mai recentă promisiune a companiei de autostrăzi indică septembrie ca lună de inaugurare.
Lucrările la primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva, între localităţile Şanoviţa şi Dumbrava, un proiect de peste 162 de milioane de euro construit cu fonduri europene, au demarat în a doua parte a anului 2011, însă abia în ultimele 12 luni acestea au înaintat într-un ritm mai alert, constructorii realizând în ultimul an circa două treimi din autostradă, arată datele centralizate de ZF de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Această porţiune de autostradă era finalizată la începutul lunii septembrie în proporţie de 84,2%, dar CNADNR susţine că o va deschide circulaţiei luna aceasta.
Dacă în luna septembrie ar urma să fie gata cei 27,6 kilometri de autostradă din primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva, în decembrie va fi finalizată şi o altă porţiune de circa 10,5 kilometri, tot la standard de autostradă, ce va face legătura între autostrada Lugoj-Deva şi centura Lugojului.
Deocamdată însă primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva va fi o nouă piesă dintr-un puzzle a cărui rezolvare pare încă mult prea îndepărtată. Astfel, momentan, primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva nu se va lega de nicio altă porţiune de autostradă, cel puţin nu mai devreme de un an şi jumătate sau chiar doi, în contextul în care lucrările la tronsoanele care continuă această autostradă, şi la est, către Deva-Orăştie, şi la vest, către Timişoara, nu au demarat încă.
În cazul celui de al doilea lot al autostrăzii Lugoj-Deva care continuă autostrada ce ar trebui să fie