Dacia ar putea deschide o nouă fabrică dacă vânzările continuă să crească şi ar putea lua în calcul dezvoltarea unui model din clasa mică, de oraş, în timp ce o maşină sport nu intră în vederile producătorului auto, scrie revista britanică Autocar.
Fabrica din România a Dacia funcţionează la capaciate maximă, iar operaţiunile din India şi Maroc se extind rapid. Dacia ar putea avea nevoie în cele din urmă de o nouă fabrică dacă va continua să crească, a admis directorul de marcă al Dacia, Rafael Treguer, într-un interviu acordat Autocar la salonul auto de la Frankfurt.
"În viitorul apropiat va trebui să vedem unde ne situăm", a declarat directorul de marcă al Dacia.
Dacia se va concentra pe gama actuală de modele, înainte de a lansa altele noi, a spus el. După ce a introdus şase modele noi în 2012 şi alte noutăţi în acest an, Dacia, deţinută de grupul francez Renault, "trebuie să lucreze cu această gamă pentru a creşte vânzările şi notorietatea", a adăugat Treguer.
"Sigur că pe viitor vom dezvolta noi produse, însă doar pe segmentul de serie. (...) Nu vom dezvolta niciodată un produs de nişă", a declarat el, respingând astfel speculaţiile că ar putea fi pregătită o maşină Dacia dezvoltată de divizia Renaultsport sau chiar un model sport Dacia, notează Autocar.
Un posibil viitor model ar putea fi o maşină de oraş Dacia, însă o astfel de maşină ar însemna o abatere de la strategia brandului de a folosi o platformă comună pentru modelele sale.
"Este un poate în privinţa unei maşini de clasă mică, dar este prea devreme să ne pronunţăm şi în mod cert nu a fost luată nicio decizie", a spus oficialul Dacia.
În schimb, Dacia îşi concentrează eforturile pe creşterea notorităţii brandului pentru a menţine creşterea constantă a ultimilor nouă ani de la lansarea în Europa în 2004.
"Brandul are încă o notorietate redusă. Avem n