Pe 1 februarie 2013, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA, prin semnătura directorului Decebal Şerban, a încheiat un contract în valoare de 125 de milioane de euro cu olandezii Van Oord Dredgind and Marine Contractors pentru extinderea digului de larg.
După mai bine de trei ani de contestaţii şi procese, nu s-au mai respectat contractul iniţial şi caietul de sarcini, dar nici prețul, în ciuda faptului că mare parte din suma pe care o va primi societatea Van Oord provine din fonduri europene. Aşa cum este bine cunoscut, decizia privind oferta câştigătoare a fost luata de Valentin Preda (un apropiat lui Radu Mazăre, care este cercetat de DNA pentru fapte de corupţie) şi de directorul de la acea dată al companiei, Decebal Şerban. Să nu uităm faptul că CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa se află în subordinea Ministerului Transporturilor, dar nici că în conducerea ei se află persoane de vază: Alexandru-George Iorov, finul lui Radu Mazăre, Decebal Şerban (fostul consilier personal al fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Valentin Răducu Preda), George Vişan (consilier local, preşedintele organizaţiei municipale de tineret a PSD) ori Emil Banias, fratele senatorului PC, Mircea Banias.
Mai mult, detaliile contractului au fost stabilite încă de pe vremea când Valentin Răducu Preda, „băiatul priceput” al lui Radu Mazăre, era încă secretar de stat în Ministerul Transporturilor, înainte de a fi cercetat de DNA pentru fapte de corupţie. Contractul încheiat în februarie 2013 este, culmea, în defavoarea statului român, bugetului ţării, dar foarte favorabil olandezilor. Este adevărat, vom avea un dig de larg cu aproape un kilometru mai lung, dar şi un buget sărăcit de un contract păgubos care nu apără interesele Portului sau interesele României, ci pe ale olandezilor și ale oamenilor din grupul de interese lui Ma