În fiecare perioadă economică firmele trebuie să-şi întărească toate competenţele inovatoare. De exemplu, în vremuri de recesiune companiile trebuie să caute soluţii creative într-un mediu economic dificil, iar în vremuri economice bune trebuie să facă acelaşi lucru pentru a putea lupta cu concurenţa şi pentru a avea profit.
Se pare însă că această lecţie nu a fost învăţată prea bine de companiile europene, comparativ cu cele din Asia sau America. Un sondaj realizat de PwC în rândul a 246 de directori generali din America de Nord şi de Sud, Europa, regiunea Asia Pacific şi Orientul Mijlociul, a arătat că 97% dintre directorii generali văd inovaţia drept o prioritate-cheie pentru companiile lor. Apetitul pentru inovaţie a fost cel mai puternic resimţit în regiunea Asia-Pacific şi în America de Nord, unde toţi directorii generali au indicat inovaţia drept o prioritate a organizaţiilor pe care le conduc. La polul opus, 18% dintre directorii generali din Europa Centrală şi de Est şi 10% dintre cei din Orientul Mijlociu nu au fost de acord cu aceasta, precizând că nu este o prioritate pe pieţele pe care operează.
Pe de altă parte, situaţia de la nivelul Uniunii Europene arată că Vestul Europei stă, şi la acest capitol, mai bine decât Estul. Dintre cele 27 de state membre UE, Germania, Luxemburg și Belgia au cele mai multe întreprinderi cu activitate importantă în domeniul inovației, arată un studiu Eurostat.
Biroul de Statistică al UE a efectuat analiza pornind de la criteriile inovației în producţie, dar și în marketing. Au fost luate în calcul doar companiile cu peste 10 angajați din domenii precum telecomunicații, transport, finanțe, asigurări, retail și publishing. Astfel, 53% dintre companiile europene din sectorul secundar și terțiar au raportat activități în domeniul inovației în perioada 2008-2010.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro