După opt luni de lucrări intensive circulaţia a fost redată prin pasajul ubteran. Firma care a proiectat şi executat lucrarea din centrul oraşului a predat investiţia cu două luni mai deverme.
Proiectul estimat a fost calculat la aproape 16 milioane de euro, însă firma Mitliv a licitat şi a câştigat cu numai 8 milioane de euro. Execuţia proiectului privind realizarea pasajului subteran de la Universitate, pe sub intersecţia străzii Arieş cu A.I. Cuza, respectiv Împăratul Traian, cu scopul de a prelua traficul auto de pe bulevardul Carol I, a demarat pe 16 mai 2012, cu demolarea celor două imobile din vecinătate (cel de pe strada Eugeniu Carada, nr. 15, şi cel de pe strada Arieş, nr. 8) şi a fost finalizat cu două luni şi zece zile mai devreme decât data prevăzută în contract.
Conform contractului încheiat au fost montate panouri electrice de monitorizare şi de informare a traficului, care anunţă conducătorii auto despre condiţiile în care se circulă în interior. Au fost montate şi camere de luat vederi. „Din respect pentru craioveni am abordat această lucrare cu maximum de seriozitate, încercând să scurtăm pe cât posibil perioada de suferinţă cauzată de restricţiile de trafic rutier, şi nu numai. Targetul nostru a fost să realizăm o lucrare de cea mai bună calitate şi am reuşit“, a spus Liviu Cioană, managerul firmei Mitliv.
Pasajul subteran din centrul Craiovei are o lungime de 405,32 m. S-au realizat 15.780 de metri pătraţi de stradă amenajată la nivelul bretelelor, 7.810 mp - trotuare modernizate, 3.980 mp - sensuri giratorii, iar 1.280 mp de reţele de alimentare cu apă şi canalizare au fost deviate. „Arată foarte bine. M-am plimbat puţin prin pasajul subtern şi mi-am dat seama că se pot face şi investiţii de calitate cu bani puţini“, a spus un craiovean.