În ultimul timp, parcă mai des ca oricând, dau peste conflicte: și în viața personală, și în cea profesională. Fie printre prieteni, fie ajung și eu parte din vreunul, fie în echipele cu care lucrez ca și coach, fie între coachee-ul cu care lucrez și propriul șef ș.a.m.d. Se pare că am o lecție de învățat în acest sens, de tot dau de ele. Așa că m-am pus serios pe treabă și iată ce concluzii am tras!
În primul rând conflictele sunt inevitabile, atât în viața personală, cât și la serviciu.
În al doilea rând te poți trezi parte dintr-un conflict, fără să fi avut vreodată intenția aceasta, mai ales atunci când ai de apărat propriile valori.
Iar în al treilea rând și cel mai important, după mine, este acela de a conștientiza că există mai multe tipuri de conflicte și că fiecare trebuie rezolvat în felul lui. Eu am identificat trei tipuri:
Conflict al emoțiilor
Este extrem de evident că orice conflict conține pe lângă subiectul respectiv și o doză, ceva mai mare decât „ar fi permis”, de emoție negativă. Altfel, n-ar mai fi conflict, ci o simplă conversație. Iar când suntem guvernați de furie, ură, neîncredere, invidie etc. cum să rezolvăm problema folosindu-ne de rațiune?
Citeste mai mult pe cariereonline.ro