Deşi se spune că cele mai înalte drumuri din România sunt Transalpina (2.145 de metri altitudine) şi Transfăgărăşanul (2.034 de metri), în realitate lucrurile nu stau deloc aşa, amândouă pierd în faţa unui alt drum din Argeş, cel care traversează masivul Iezer şi urcă până la o altitudine de 2.350 de metri.
Masivul Iezer-Păpuşa face parte din grupa sudică a Carpaţilor Meridionali. Deşi de la distanţă par doar nişte dealuri, în realitate vârfurile ajung la altitudini de peste 2.400 de metri. Munţii Iezer-Păpuşa sunt înconjuraţi pe trei laturi de apele Doamnei şi Dâmboviţei, iar altitudinea maxima este atinsă de Vârful Roşu – 2.469 de metri –, iar vârfurile Iezerul Mare şi Papuşa au înălţimi de 2.462 de metri şi respectiv de 2.391 de metri. Coroana piscurilor înalte rămâne deschisă spre sud, loc de ieşire al apelor bogate ale râului Târgului spre ţinutul muscelelor. Turismul în Iezer-Păpuşa este strâns legat atât de existenţa Cabanei Voina, cât şi de potecile spre Lacul Iezer şi Vârful Iezerul Mare. Recent, cabanele Cuca şi Bătrâna deschid noi cărări spre culmile Păpuşii.
Transfăgărăşanul şi Transalpina, cele două mari trasee care traversează Carpaţii Meridionali, şi-au disputat titlul de cel mai înalt drum din România, dar amândouă pierd în faţa unui alt drum din Argeş, cel care traversează Masivul Iezer şi urcă până la o altitudine de 2.350 de metri. „Drumul începe la Lereşti, pe unul dintre braţele laterale ale Barajului Râuşor, Târgului, şi urcă spre Culmea Portăreasa şi Lacul Portăreasa, iar mai apoi pe creasta Iezerului, către Vârful Iezerul Mare, unde se atinge altitudinea maximă. Drumul coboară apoi către Crucea Ateneului şi de acolo se pleacă către Culmea Văcarea şi coboară către Cabana Voina. Traseul este extraordinar, foarte frumos şi poate fi parcurs cu o maşină de teren, dar şi cu bicicleta. Cel mai frumos este însă pe bicicletă!”, spune Ion Să