Kapsch CarrierCom va furniza tehnologia GSM-R pentru reţeaua slovenă de comunicaţii feroviare, pe un circuit de cale ferată cu o lungime totală de 1.200 km, urmând să asigure şi serviciile de întreţinere şi service.
Un consorţiu format din Iskratel, producătorul sloven de echipamente de telecomunicaţii şi firma de construcţii GH Holding, alături de Kapsch CarrierCom AG, în calitate de furnizor unic al tehnologiei GSM-R, va implementa sistemul până la sfârşitul anului 2015. Contractul, în valoare totală de aproximativ 117 milioane euro, a fost acordat de Ministerul Infrastructurii din Slovenia.
Această soluţie completă constă într-o arhitectură scalabilă foarte performantă, care se distinge prin excelenta funcţionalitate şi disponibilitate. Kapsch va implementa un subsistem de reţea extrem de performant (NSS), bazat pe tehnologia 3GPP Release 4, precum şi un subsistem pentru staţii radio de bază (BSS). Soluţia livrată conţine un punct central modern de control al întregului serviciu de implementare, precum şi staţii de bază pentru conexiunile radio.
Proiectul va beneficia de finanţare din Fondul de Coeziune al UE, care a fost instituit, printre altele, în vederea promovării reţelelor de transport trans-europene şi dezvoltării transportului feroviar.
Prin ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar), Uniunea Europeană a creat un standard care garantează folosirea unui sistem unificat de „control, comandă și semnalizare” în transportul feroviar trans-frontalier. Unul din conceptele fundamentale ale ERTMS constă în conectarea soluțiilor naționale individuale și crearea unui cadru standard comun pentru comunicațiile feroviare din Europa, facilitând astfel reducerea costurilor și creșterea siguranței. Sistemul este format din două elemente principale: un sistem de semnalizare standard (ETCS – Sistemul european de control al