În timp ce cele mai multe municipii din ţară nu au centură şi mai toţi primarii se plâng de infrastructura defectuoasă, Primăria Târgu Lăpuş demonstrează că se poate şi altfel.
Circa 13 milioane de lei, dintre care aproape 10 finanţare nerambursabilă şi un proiect intitulat sugestiv: „Modernizare ingfrastructură publică urbană”. Rezultatul? 2 străzi modernizate, un pod nou peste râul Lăpuş şi o imagine de oraş european pentru Târgu Lăpuş.
Primarul Mitru Leşe spune că: „De foarte multă vreme s-a dorit construcţia unui al doilea pod în Târgu Lăpuş. Am fost mai motivat de construcţia unui al doilea pod peste Râul Lăpuş datorită faptului că podul actual trebuie reabilitat. Podul se află în întreţinerea Drumurilor Naţionale şi traversează Râul Lăpuş pe DN 18B, iar în urma unui studiu s-a demonstrat că trebuie reabilitat pentru că este în pericol de a se surpa. Fiind singurul pod de legătură în oraş, plus că toate mijloacele de transport, până la tiruri şi căruţe mergeau pe zona centrală.
Au fost argumente suficiente pentru a căuta soluţia construirii unui al doilea pod. La deschiderea finanţărilor pe axa POR m-am gândit la un Studiu de Fezabilitate şi am fundamentat oportunitatea realizării unui al doilea pod peste Râul Lăpuş. Normal că de la pod trebuia găsită o locaţie prin care să ai dovada posesiei, adică să fie un teren proprietate publică, aşa că am găsit locaţia fostei Autogări, iar peste Râu, în zona Liceului Petru Rareş, era din nou domeniu public. Deci exista fundamentarea să fie domeniu public în ambele părţi ale Râului. Dar din acest punct, trebuia ca podul să aibă legătura cu o stradă.
În primă fază, m-am gândit să fac o şosea de legătură conexă, nu centură, adică să evităm zona centrală. Dar condiţiile impuse în acel moment de finanţator spuneau că acele drumuri care vor fi amenajate