La mai puţin de doi ani de când uzina din Tanger a Renault a demarat producţia, a atins acelaşi nivel de competitivitate cu cea din România, iar în perioada următoare uzina marocană o va depăşi în eficienţă pe cea de la Mioveni.
"România şi Tanger sunt acum destul de similare atunci când vine vorba de competitivitate. Sunt capitole unde România este mai competitivă, iar altele unde Tanger câştigă. Spre exemplu, acum uzina de la Mioveni este mai matură, dar Tanger poate deveni mult mai competitivă ca uzina din România, iar pe clientul final nu-l interesează unde este produsă maşina", a spus azi Ghosn într-o declaraţie pentru Ziarul Financiar la Salonul Auto de la Frankfurt.
Pe de altă parte, el a subliniat că în timp ce România este membră a UE, Tanger nu este.
Capacitatea de producţie la Tanger a crescut deja în ultimul an la 400.000 de unităţi, în timp ce la Mioveni aceasta s-a menţinut la 350.000.
"Din aceasta, 200.000 trebuia să aibă Renault şi 200.000 Nissan, dar acum Renault are prioritate deoarece cererea creşte spre 300.000 de unităţi", a spus Ghosn.
La Tanger momentan se produc modelele Dacia Lodgy şi Dokker şi urmează să intre în producţie şi noul Sandero. Mai mult, Jean Christophe Kugler a declarat că exista posibilitatea ca noul Duster facelift să intre în producţie şi în Maroc, având în vedere cererea pentru model din Africa.
În ceea ce priveşte marca Dacia, Ghosn a subliniat că brandul este unul utilizat de Renault în Europa şi Africa de Nord. "Şi nu Dacia creşte, ci platforma M0 a Renault creşte. M0 este în Europa, Africa şi ţările BRIC. Dacia nu are modele specifice, modelele sale sunt modele Renault", a spus Carlos Ghosn.
La mai puţin de doi ani de când uzina din Tanger a Renault a demarat producţia, a atins acelaşi nivel de competitivitate cu cea din România, iar în perioada următoare uzina