Aproximativ 200 de metri de cablu din reţeaua de iluminat a podului Calafat-Vidin, inaugurat în urmă cu trei luni, au fost furaţi la finalul săptămânii trecute, potrivit Poliţiei locale din Vidin, citată de portalul bulgar Standart News.
Podul Calafat-Vidin peste Dunăre, denumit “Noua Europă”, a fost inaugurat în iunie şi este tranzitat zilnic de peste 1.000 de camioane şi automobile. Acesta este al doilea pod peste Dunăre între graniţa românească şi bulgară.
Podul de la Calafat-Vidin, realizat în pateneriat româno-bulgar, a costat în total aproape 300 de milioane de euro. Românii au asigurat o finanţare de circa 72,5 milioane de euro, potrivit datelor transmise de Ministerul Transporturilor, din care 36,6 milioane de euro au fost bani de la guvern, iar restul finanţare ISPA (fonduri de preaderare).
De cealaltă parte, bulgarii au asigurat pentru construcţie circa 226 milioane de euro, potrivit site-ului oficial al podului: 61 mil. euro au venit de la guvernul bulgar, restul banilor provenind din fonduri ISPA, de la Banca Europeană de Investiţii, de la Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi de la banca germană KfW.
Aproximativ 200 de metri de cablu din reţeaua de iluminat a podului Calafat-Vidin, inaugurat în urmă cu trei luni, au fost furaţi la finalul săptămânii trecute, potrivit Poliţiei locale din Vidin, citată de portalul bulgar Standart News.
Podul Calafat-Vidin peste Dunăre, denumit “Noua Europă”, a fost inaugurat în iunie şi este tranzitat zilnic de peste 1.000 de camioane şi automobile. Acesta este al doilea pod peste Dunăre între graniţa românească şi bulgară.
Podul de la Calafat-Vidin, realizat în pateneriat româno-bulgar, a costat în total aproape 300 de milioane de euro. Românii au asigurat o finanţare de circa 72,5 milioane de euro, potrivit datelor transmise de Ministerul Transporturilor, din care 36,6 mil