Prin serviciul Petitionare se asigura preluarea petitiilor depuse de cetateni, transmiterea lor catre compartimentele de specialitate, urmarirea rezolvarii lor si transmiterea raspunsului catre petent. El poate fi solicitat de catre orice persoana care are o legatura prin domiciliu, proprietate, afacere sau loc de munca cu municipiul Baia Mare. Petitia se scrie personal si se va mentiona obligatoriu numele cetateanului sau denumirea firmei, codul numeric personal , respectiv CUI in cazul societatilor, adresa si un numar de telefon si semnatura.
Depunerea petitiei:
a) depunerea directa la Centrul de Informatii pentru Cetateni:
- petitia se depune in nume personal, ceea ce inseamna ca, de regula, nu se accepta depunerea de catre terte persoane. In cazul in care petentul, din motive medicale, nu poate sa depuna personal petitia, este de preferat sa o trimita prin posta. Persoanele aflate in strainatate care mandateaza pe cineva sa le depuna o petitie, vor face acest lucru printr-o procura legalizata pe care o vor anexa petitiei.
- in cazuri speciale, cum ar fi autorizatii de construire, autorizatii comerciale, se poate prezenta un imputernicit avand asupra sa o imputernicire semnata de titularul dosarului
b) transmiterea prin posta :
- se face adresand plicul catre Primaria Municipiului Baia Mare, Strada Gheorghe Sincai nr.37,
c) transmiterea prin e-mail/fax:
- se utilizeaza adresele de email/fax care apartin de Serviciul Relatii cu Publicul, sau oricare din adresele de email/fax ale persoanelor din managementul municipiului sau ale functionarilor publici
d) transmiterea unei petitii on-line:
- se utilizeaza pagina special destinata denumita Petitie on-line, completand campurile obligatorii
e) transmiterea unei solicitari telefonice:
- se face la numarul Telefon