Deutsche Bank, cea mai mare bancă germană, avertizează că sistemul bancar se apropie de o revoluţie a tehnologiei de vârf în care pentru a deveni mai competitive şi eficiente băncile de retail îşi vor moderniza sistemele IT, ceea ce le va ajuta să-şi reducă prezenţa fizică şi numărul angajaţilor.
O analiză a Deutsche Bank arată că majoritatea marilor bănci are nevoie de o reformă a tehnologiei care iniţial va duce la majorarea costurilor cu 10%. Sistemele modernizate vor face în cele din urmă operaţiunile mai eficiente, cu o prezenţă mai redusă în stradă, mai puţin personal şi deci cheltuieli mai mici, scrie CNBC.
Succesul băncilor individuale depinde de avantajul pe care acestea îl au în faţa concurenţei, iar tehnologia de vârf reprezintă un astfel de avantaj. Rezultatele financiare ale firmei britanice de credit pe termen scurt Wonga, publicate săptămâna trecută, demonstrează cum puterea digitală poate poate impulsiona profiturile. Trei sferturi de milion de britanici au acum pe telefoane aplicaţia firmei, iar această facilitare a accesului a ajutat creditorul să-şi majoreze cota de piaţă.
Băncile mari, mai puţin flexibile, urmează să-şi dezvolte propriile sisteme şi aplicaţii care să le aducă un loc dominant pe piaţă. Pentru consumator, o problemă ar putea fi dorinţa băncilor de a se diferenţia una de alta, ceea ce face dificilă dezvoltarea unui sistem general. Sistemul Near Field Communication (NFC), utilizat de proiectele de portofel digital precum V.me al Visa şi Masterpass al Mastercard, nu par să fie atractive. Participanţii la târgul de electronice IFA de la Berlin au spus că PayPal, cea mai mare companie de procesare a plăţilor online la nivel mondial, deţinută de eBay, este singura care se remarcă, cu toate că proiectul NFC este în dezvoltare de câţiva ani. Probabil din această cauză, executivul care s-a ocupat de planurile Visa a