Constructorul spaniol al Drumului Naţional (DN) 66, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu, a întârziat lucrările cu peste trei luni. Societatea de construcţii Comsa SA a câştigat licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru modernizarea a 45 de kilometri de drum. Valoarea contractului atribuit de compania naţională depăşeşte 197 de milioane de lei, iar lucrarea trebuie finalizată în 48 de luni de la data deschiderii şantierului. Lucrările au debutat pe 10 iunie, deşi termenul de începere ar fi trebuit să fie în prima parte a acestei primăveri, respectiv luna aprilie. Din diferite motive, fie de natură organizatorică, fie din cauza unor sărbători legale sau a stării vremii, constructorul a tot amânat aducerea utilajelor pe şantier. Au început şi lucrările, însă au apărut şi necazurile. Acum s-a ajuns în situaţia de a avea lucrările întârziate cu peste trei luni faţă de grafice, ca urmare a unor probleme neprevăzute apărute pe o porţiune de mai mulţi kilometri. Este vorba de zone cu mlaştină, unde soluţia tehnică iniţială era umplerea cu pietriş şi nisip, însă, în cele din urmă, s-a renunţat la acest lucru.
Au ajuns la concluzia că trebuie folosit ciment
În cele din urmă s-a ajuns la concluzia că este imperios necesară folosirea cimentului şi astfel executarea lucrărilor suplimentare a dat peste cap programul aprobat iniţial. Firma de consultanţă angajată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România i-a recomandat constructorului să refacă graficul de lucrări, însă acest lucru întârzie să se întâmple. În perioada trecută de la aducerea utilajelor pe şantier şi până în prezent trebuia să fie executate 15% din lucrări, însă, potrivit reprezentanţilor Secţiei Drumurilor Naţionale Târgu Jiu, acestea abia au ajuns la peste 3%.
„Nemulţumirile sunt mari din partea tut