Continuă ancheta teribilului accident de la Iaşi, unde 11 persoane şi-au pierdut viaţa după ce maşina în care se aflau a fost lovită în plin de un tren. Procurorii spun că până la sfârşitul lunii se va stabili dacă şoferul, care nu s-a asigurat când a traversat calea ferată, era sau nu sub influenţa băuturilor alcoolice. Între timp este verificată şi maşina pentru ca anchetatorii să afle dacă a fost vorba de o defecţiune tehnică.
Procurorii de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Iaşi au emis ordonanţă pentru efectuarea necropsiei şoferului care a produs accidentul de la Uricani. Doar aşa se va şti dacă a consumat băuturi alcoolice înainte de a se urca la volan. Martorii tragediei, aflaţi în maşinile care au oprit la trecerea de nivel cu calea ferată vor ajuta mult în anchetă.
"Am văzut trenul staţonat de la doi kilometri. Deci e vizibilitate perfectă din sensul din care veneau ei. Şi-n dreapta şi-n stânga. Oricine se poate duce acolo, de la rondul de la Uricani, să vedeţi că se vede în dreapta aproape gara de la Iaşi şi în stânga Metro. Probabil n-a fost atent. Părerea mea este că n-a forţat," a spus Vasile Chifan, procurorul de caz.
În urmă cu un an, exact în acelaşi loc, trei persoane, membrii ai aceleiaşi familii au murit în accident de tren. Zona nu a fost securizată cu barieră.
"Părerea mea este că acel drum trebuie închis pentru că nu are utilitate. Avem traversarea peste calea ferată de la Metro. Ăla nici nu ştiu de ce mai funcţionează pentru că chhiar nu are din drum european nici nu poţi să intri, în stânga nu ai voie," a mai adăugat procurorul de caz.
"Conform legii, Primăria comunei Miroslava nu are voie să investească într-un domeniu privat. Calea ferată este a CFR-ului, nu a comunei Miroslava. Chiar dacă am dori să facem să amplasăm aici o barieră, nu putem, legal. Nu avem baza legală pentru asta," a declarat