O firmă de pilotaj naval, care a primit în mod dubios autorizaţie de operare în Portul Constanţa, este deţinută de soţia unui comisar-şef din Poliţia Transporturi, de la Serviciul de Investigare a Fraudelor, ce are în atribuţii chiar activitatea economică din port.
În primăvara lui 2012, Lavinia Budur (45 de ani), împreună cu un apropiat, Claudiu Dobre, au înfiinţat firma Euroest Pilot SRL, al cărei obiect principal de activitate este “servicii anexe transportului pe apă - pilotarea, remorcarea şi acostarea la dană a navelor, aprovizionarea navelor, salvarea şi scoaterea la suprafaţă a navelor scufundate”.
Lavinia Budur este soţia comisarului-şef Remus Budur, de la Serviciul de Investigare a Fraudelor, din cadrul Poliţiei Transporturi Constanţa, care are atribuţii şi în prevenirea şi combaterea infracţiunilor, asigurarea ordinii şi siguranţei publice în porturi. Adică acolo unde firma familiei ofiţerului îşi desfăşoară activitatea. Soţia comisarului-şef Remus Budur deţine 40% din părţile sociale ale societăţii Euroest Pilot, care are sediul social într-o cameră a hotelului Turist din Mamaia.
Autorizaţii pe bandă rulantă
Intrarea pe piaţa pilotajului maritim, definit drept serviciu de siguranţă pentru porturi, este dificilă, din cauza reglementărilor foarte stricte. Una dintre numeroasele condiţii pe care Euroest Pilot trebuia să le îndeplinească în vederea autorizării era obţinerea acceptului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa SA pentru “serviciu de siguranţă – pilotaj nave maritime”.
Firma poliţistului nu îndeplinea condiţiile prevăzute de legislaţie şi contractul-cadru al CN APM Constanţa, adică 21 de piloţi cu atestat, minimum trei pilotine în proprietatea operatorului sau în leasing, dispecerat cu permanenţă, un anumit număr de staţii de radiocomunicaţii etc. Prin urmare, aceasta nu a primit aviz