Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori locali de comunicaţii, cu aproape cinci milioane de abonamente la servicii de telefonie fixă, date, internet şi televiziune, a redus cu 8 zile termenul de plată în care facturile pot fi achitate fără penalizări şi a majorat penalizările pentru plăţile realizate după scadenţă, potrivit unei notificări transmise de operator clienţilor prin intermediul facturilor.
„Începând cu factura emisă în octombrie 2013 se modifică termenul maxim de plată a acesteia, de la 22 de zile la 14 zile de la data emiterii. Începând cu aceeaşi factură, se modifică şi cuantumul penalităţilor de întârziere, astfel, pentru neplata facturii la scadenţă datoraţi, până la plata integrală a datoriei, penalităţi de 0,5%/zi, calculate asupra valorii neachitate“, potrivit notificării transmise de Romtelecom clienţilor.
Prin aceste schimbări, Romtelecom se aliniază la condiţiile oferite pe piaţă şi de ceilalţi operatori, au precizat pentru ZF reprezentanţii companiei.
„Decizia de a aplica acest nou interval, practicat la nivelul pieţei, a fost luată după o analiză privind comportamentul clienţilor în relaţie cu acest aspect. (...) Termenul de plată de 14 zile (faţă de 22 de zile), precum şi cuantumul de 0,5% al penalităţilor de întârziere la achitarea facturii sunt aplicabile începând cu facturile emise din 10 septembrie 2013, fiind aliniate cu cele aplicate la nivelul pieţei. Înainte de implementarea penalităţii de 0,5%/zi, penalităţile erau de 0,15% pentru întârzieri la plată de până la 15 zile, respectiv 0,35% pentru întârzieri la plată mai mari de 16 zile, până la desfiinţarea serviciilor.“
Dacă nu sunt de acord cu modificările propuse de Romtelecom, clienţii pot rezilia contractul, fără a plăti penalităţi, dacă transmit companiei prin scrisoare recomandată o notificare de reziliere.