Nemulţumiți de costurile mari ale facturilor la încălzire pe perioada iernii, peste o mie de constănţeni au ales în această perioadă să fie debranşați de la sistemul centralizat de termoficare. Facturile mari, instalaţiile vechi și seviciile deloc avantajoase, sunt doar câteva dintre motivele ce i-au determinat pe constănţeni să aleagă alte surse de încălzire.
„Pot spune că 10 septembrie a fost ultimul termen pentru cei care au dorit să se debranşeze, respectiv să se deconecteze. S-au primit peste 1000 de cereri. Termenul de soluţionare al fiecărui dosar este termenul prevăzut de lege, adică 30 de zile.” a precizat Liliana Enache, purtător de cuvânt al RADET.
Procedura nu este deloc simplă și nici gratuită. Conform RADET, solicitantul trebuie să primească în prealabil aprobarea deconectării atât de la Asociaţia de Proprietari cât şi de la vecinii cu care are pereţi comuni. În baza acestora, RADET Constanţa verifică dacă sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevăzute de legile în vigoare şi apoi emite avizul favorabil. Ulterior solicitantul achită taxa de analiză a cererii de debranşare de 160 de lei, stinge datoriile față de RADET şi primeşte împreună cu Asociaţia de proprietari un proces de constatare a debranșării.
Până pe 10 octombrie RADET Constanţa va da rezoluţia pentru fiecare dosar în parte. Nemulţumiți de costurile mari ale facturilor la încălzire pe perioada iernii, peste o mie de constănţeni au ales în această perioadă să fie debranşați de la sistemul centralizat de termoficare. Facturile mari, instalaţiile vechi și seviciile deloc avantajoase, sunt doar câteva dintre motivele ce i-au determinat pe constănţeni să aleagă alte surse de încălzire.
„Pot spune că 10 septembrie a fost ultimul termen pentru cei care au dorit să se debranşeze, respectiv să se deconecteze. S-au primit peste 1000 de cereri. Te