Departamentul pentru Turism se încurcã în documente. Acum douã luni de zile, reprezentantii Departamentului pentru Turism prin Autoritatea Nationalã pentru Turism au publicat o listã cu centrele de informare turisticã din tarã.
Atunci, la nivelul judetului Hunedoara nu figura nicio astfel de locatie, acum dupã douã luni pe aceleasi cãi de informare, la Petrosani functioneazã un centru de informare turisticã, lucru stiut, însã nerecunoscut de Departamentul pentru turism.
Este vorba mai exact de Compania de Turism Valea Jiului, companie care functioneazã pe baza unui parteneriat public – privat.
Centrul de informare turistica Valea Jiului este parte integrantã, dar distinctã a SC Compania de Turism Valea Jiului SRL. Acest centru a luat fiintã în anul 2002 si are ca obiect de activitate dezvoltarea turismului din Valea Jiului.
”Compania de Turism Valea Jiului este o asociatie public privat în care jumãtate sunt primãriile din Valea Jiului si jumãtate sunt persoanele fizice, unii îsi plãtesc cotizatia, altii nu o fac, dar în general o plãtesc. Pentru promovarea turismului din Valea Jiului toti suntem obligati sã facem acest lucru, prin diferite forme.
Noi, Compania de Turism Valea Jiului, am participat încã din 2002-2003 la toate târgurile si am fãcut DVD-uri, CD-ri, cu filmulete, pliante. A fost o perioadã în care Valea Jiului nu era prea bine privitã, dar eu insistând la agentiile de turism cu care lucrez, am ajuns ca Valea Jiului sã fie cunoscutã si ca o vale care are mai multe zone turistice cum ar fi Parâng, Straja, Retezat, Sureanu si vom avea locuri unde sã vinã turistii si sã se simtã bine”, a declarat Romeo Rosia, directorul Companiei de Turism Valea Jiului. Turismul poate fi promovat sub diferite forme, iar Romeo Rosia ne explicã cum se face acest lucru.
”Existã douã mari moduri de a lucra în turism. A-i atrage pe altii în zon