Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod de Procedura Civila la 15 februarie 2013, dupa aproape un secol si jumatate de la intrarea in fiinta a vechiului cod, au inceput sa apara si intrebarile privind incidenta noilor reglementari procedurale asupra jurisdictiei muncii.
Totodata, modificarile succesive aduse Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator au generat si ele o noua serie de intrebari cu privire la modul de derulare a litigiilor, in general, si, implicit, a litigiilor de munca.
In lipsa unor dispozitii speciale in Codul muncii si in Legea dialogului social, litigiile de munca vor urma orientarea generala introdusa de noul Cod de Procedura Civila, care mizeaza, in principal, pe solutionarea amiabila, precum si pe accelerarea ritmului de judecare a cauzelor.
Informarea cu privire la avantajele medierii
Un prim element de noutate introdus de actuala reglementare consta in participarea obligatorie a partilor la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii. Aceasta informare nu trebuie confundata cu medierea propriu-zisa, pentru care partile pot opta in mod liber. In cazul litigiilor de munca izvorate din incheierea, executarea si incetarea contractelor individuale de munca, Legea medierii prevede expres ca partile sa faca dovada ca au participat la sedinta de informare.
Efectuarea acestei proceduri de informare poate fi realizata de catre judecator, procuror (in cauzele cu implicatii penale), consilier juridic, avocat, notar, caz in care aceasta se atesta in scris, serviciile prestate in acest sens fiind gratuite.
Citeste mai mult pe HRmanager.ro