Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia va cânta în această seară la Sala Palatului, de la ora 19.30.
În 1874, la premiera "Requiem"- ului, Giuseppe Verdi avea 61 de ani şi compusese deja aproape toate marile lui opere, precum "Traviata", "Aida" sau "Rigoletto". Ideea unui Recviem l-a bântuit timp de cinci ani, între moartea a doi contemporani pe care îi admira enorm: compozitorul Gioachino Rossini şi scriitorul Alessandro Manzoni. La moartea celui de-al doilea, Verdi s-a cufundat în muncă, terminând lucrarea la timp pentru a fi audiată în premieră la un an după decesul lui Manzoni.
Poveste despre sfârşit...
"Requiem"-ul e transpunerea muzicală a liturghiei funerare catolice şi a fost compus pentru cor, patru solişti şi orchestră. Criticii l-au respins, iniţial, susţinând că muzica aminteşte, mai degrabă, de operă, decât de o lucrare cu caracter religios. După anii 1930, însă, "Requiem"-ul a fost universal acceptat şi e, în prezent, una dintre cele mai apreciate lucrări ale genului.
În cadrul ediţiei din 2013 a Festivalul "George Enescu", creaţia verdiană este interpretată de corul şi orchestra Academiei Santa Cecilia din Roma, una dintre cele mai bune orchestre ale lumii. La pupitrul ei se va afla dirijorul Antonio Pappano, director muzical la Royal Opera House, Londra, cel care a fost, de altfel, înnobilat de către regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii. Prezenţa la Bucureşti a Academiei Santa Cecilia din Roma şi a lui Antonio Pappano este susţinută de Enel, care sprijină, de altfel, întregul Festival "George Enescu", reprezentanţii companiei considerând evenimentul un cadou pe care România şi-l face sieşi.
La Bucureşti, la concertul din această seară de la Sala Palatului, ora 19.30, vor fi prezenţi şi patru solişti de excepţie, prezenţe extrem de căutate pe marile scene ale lumii: soprana Liudmyla Monastyrska, mezzo-sopran