Un prieten, specialist în IT, mi-a semnalat interesul incredibil al subiectului Roșia Montană în mediul online. Conform monitorizărilor Google, în luna septembrie 2013, căutările pe internet cu termenii ”rosia montana” au atins interesul maxim, 100 (vezi și graficul). Cele mai ridicate niveluri de interes datau din lunile august ale anilor 2004, 2005, 2006 și 2007 (lunile în care au fost organizate primele ediții FânFest), cu un nivel de interes de 19, în 2007.
Spre comparație (vezi graficele), căutările cu termenii ”Victor Ponta” au atins în luna septembrie nivelul de interes 2, iar cele cu ”Traian Basescu”, 4. Cel mai ridicat nivel de interes pentru ”Victor Ponta” a fost 19 (în iulie 2012), iar pentru ”Traian Basescu” 43 (în decembrie 2004), 37 (în noiembrie 2009) și 24 (în iulie 2012). Chiar și în campaniile electorale (din 2004 și 2009) și pe perioada suspendării (2012) nivelul de interes pentru ”Traian Basescu” a fost la mai puțin de jumătate față de interesul pentru subiectul Roșia Montană (iar diferența e posibil să fie, de fapt, mult, mult mai mare 100 fiind nivelul de interes maxim monitorizat – adică ce ar fi ”peste 100”, tot ca 100 apare).
O comparație (pentru a vedea cât de ”eficientă” e propaganda RMGC în mediul online). În ciuda reclamelor masive (inclusiv în mediul online) nivelul de interes a reușit să ajungă, în septembrie 2013, doar până la 5.
În fine, ultima comparație am făcut-o cu vedeta mediatică a momentului, Bianca Drăgușanu (pentru a vedea și raportul cu mondenul si cancanul). Scorul e de 100 la 34… În timpul divorțului din primăvara lui 2011, Monica Columbeanu avea un nivel de interes de 37.
Ce se ascunde în spatele acestor cifre seci? O realitate pe care nici politicienii, și nici presa mainstream nu o mai poate ignora: interesul pentru cazul Roșia Montană a devenit mai mare decât inter