Muzicianul a dirijat orchestra „Armonia Atenea“ pe 8 septembrie, de la ora 22.30, la Ateneul Român. În program a fost drama muzicală „Alessandro“, de Händel.
Interviu realizat de Anca Ioana Andriescu
Pianist şi dirijor, George Petrou lucrează cu o orchestră din Grecia, care are în componenţă trei români, aşa că se simte foarte aproape de ţara noastră. Duminică seara, muzicienii au cântat pe instrumente de epocă, pe care Petrou le compară cu un Jaguar al anilor ‘60, la care nu contează performanţa – ca în cazul maşinilor moderne –, ci bucuria de a trăi.
Anca Ioana Andriescu: Sunteţi pentru prima dată pe afişul Festivalului „Enescu“.
George Petrou: În primul rând trebuie spus că în Grecia avem tangenţe foarte puternice cu România. Ne simţim foarte aproape de români şi, în ce mă priveşte, am în orchestră trei minunaţi muzicieni: concertmaistrul nostru este român, şefii de partidă de la vioara a II-a şi de la violă sunt tot români. Pot spune că sunt deja obişnuit cu România. Mă simt în elementul meu printre români şi mă bucură foarte mult să cânt în Festival şi să fac această primă vizită la Bucureşti.
Aţi început ca pianist concertist, dar în ultima perioadă sunteţi implicat în proiecte legate de opera barocă în calitate de dirijor.
Nu am renunţat de fapt la pian. Mai cânt încă. În privinţa dirijatului, totul a venit foarte natural, foarte rapid şi foarte uşor. La pian ai de luptat din greu, trebuie să petreci multe ceasuri studiind şi pregătindu-te, dar dirijatul – pentru mine – a fost ceva foarte natural şi atunci mi s-a părut realmente uşor.
Povestiţi-ne despre ansamblul cu care cântaţi, „Armonia Atenea“.
O parte a activităţii noastre este legată de folosirea unor instrumente de epocă pentru interpretarea muzicii secolului al XVIII-lea, dar şi a partiturilor lui Moz