Compania americană Apple îşi menţine şi anul acest titlul de cel mai valoros brand din lume, conform unei analize făcute de specialiştii din Europa în materie de branduri, informează site-ul www.eurobrand.cc.
Apple, cel mai valoros brand din lume evaluat la 110.034 de miliarde de euro este urmat de portofoliu de branduri al Coca Cola Company evaluat la 67.224 de miliarde de euro ;i de Google evaluat la 55.000 de miliarde de euro.
LVMH rămâne cea mai valoroasă firmă din Europa, fiind evaluată la 39.344 de miliarde de euro (locul 12 în top 100 cele mai valoroase branduri din lume). Aceasta este urmată de Nestlé cu o valoare de 34.364 de miliarde de euro şi de Vodafone cu o valoare de 28.926 de miliarde de euro.
China Mobile, firma a cărei portofoliu de branduri se ridică la 45.070 de miliarde de euro, rămâne pe prima poziţie în Asia şi se regăseşte între primele 10 cele mai valoroase branduri din lume. Aceasta este urmată de Samsung cu o valoare de 25.517 de miliarde de euro şi Toyota cu o valoare de 22.221 de miliarde de euro.
Gerhard Hrebicek, directorul executiv al eurobrand şi preşedintele Institutului European de Branduri, a făcut un sumar al celor mai recente constatări, dupa cum urmează:
Volkswagen Group, cel mai mare brand din industria auto, înregisterează şi cea mai mare creştere din Europa (+25,10%). Facebook este brandul cu cea mai mare creştere la nivel global (+28.80%).
"Peisajul" brandurilor americane este dominat de sectorul IT& Tehnologie şi cel al bunurilor de larg consum, reprezentând 41% din 100 cele mai valoroase branduri din lume. Europa deţine 43%, brandurile germane clasându-se pe primele poziţii, brandurile din Asia deţin 15%, iar cele din Brazilia doar 1%.
Compania americană Apple îşi menţine şi anul acest titlul de cel mai valoros brand din l