Studiul ICERTIAS – Best Buy Award – România 2013/2014: Potrivit primului studiu de cercetare „Best Buy Award” realizat în România, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt cele mai apreciate din punct de vedere al raportului calitate-preț.
Pentru români, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt simboluri tipice ale celui mai bun raport calitate-preţ (cea mai bună valoare) de pe piaţa românească.
Acestea sunt rezultatele primului studiu de cercetare Best Buy Award din România efectuat de organizaţia elveţiană ICERTIAS. Organizaţia măsoară gradul de experimentare şi satisfacţie al cetăţenilor în ceea ce priveşte raportul calitate-preţ al produselor şi serviciilor comercializate. Studiul a fost realizat în aprilie 2013.
Ca parte a studiului de cercetare Best Buy Award, respondenţii au fost întrebaţi care consideră că este cel mai bun raport calitate-preţ conform experienţei lor personale, pentru o categorie de produse sau servicii pe piaţa românească.
Studiul a cuprins 56 de categorii economice diferite, cum ar fi: vânzare cu amănuntul, alimentaţie, încălţăminte, îmbrăcăminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicaţii, finanţe şi altele.
Întrebările studiului Best Buy Award au fost deschise, în sensul că persoanelor interogate nu li s-a oferit în prealabil o listă de răspunsuri posibile. Respondenții au putut numi în mod liber furnizori de produse şi servicii, care, conform experienţei lor, au cel mai bun raport calitate-preţ de pe piaţă.
Invitați să menționeze „numele ciocolatei care, conform opiniei şi experienţei dumneavoastră personale, oferă cel mai bun raport calitate-preț de pe piaţa românească”, majoritatea celor chestionați au răspuns „Milka”.
La categoria „cremă de faţă“, locul întâi (cel mai mare număr de voturi dintre consumatorii români) a fost câştigat de Nivea, în timp ce, la catego