Băştinaşii din zonele tropicale ale lumii au numit-o „apa miraculoasă“ sau „elixirul vieţii“, după ce au descoperit beneficiile extraordinare ale apei de nucă de cocos. Lichidul extras din fructul încă necopt are tot mai mulţi adepţi în Europa, în vreme ce americanii au făcut o adevărată pasiune pentru această băutură considerată un energizant natural.
Proprietăţile apei de nucă de cocos sunt cunoscute de multă vreme, dar până în urmă cu câţiva ani era un produs de nişă.
Bineînţeles, producătorii de sucuri şi băuturi au decis să exploateze potenţialul comercial al acestei licori, cu atât mai mult cu cât este vorba despre un produs ce ajută la întreţinerea unui stil sănătos de viaţă într-o lume în care totul se desfăşoară pe repede înainte, aceasta fiind şi o alternativă naturală pentru cei care consumă băuturi energizante.
Încă din anul 2004, companiile Vita Coco şi Zico au lansat băutura Vita Coco pe teritoriul SUA, iar succesul de care s-a bucurat în rândul persoanelor active, pasionate de sport, a convins-o pe Madonna să investească 1 milion şi jumătate de dolari în acest business, scrie publicaţia The Independent.
Exemplul cunoscutei artiste de muzică pop a fost urmat la scurt timp de actriţa Demi Moore şi de actorul Matthew McConaughey, care au cumpărat acţiuni în cadrul companiei. Aşa a ajuns apa de nucă de cocos la Hollywood, iar de aici până la popularizarea ei nu a mai fost decât un pas.
Rihanna este la acest moment imaginea Vita Coco în America, iar vedete precum Gwyneth Paltrow, Sienna Miller sau Jessica Simpson nu au pierdut ocazia de a-i lăuda efectele benefice, mai ales că poate fi folosită cu succes şi în diete.
Un „hit“ şi în Marea Britanie
Dacă până în anul 2010, apa de nucă de cocos nu se vindea în Marea Britanie, acum sunt nu mai puţin de 36 de tipuri de astfel de băuturi pe piaţa engleză.
Ca dovadă a