China Communications Construction Company Ltd cea mai importantă companie din China care activează în sectorul construcţiilor de autostrăzi s-a retras din cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov.
Pentru acest tronson de autostradă și-au depus candidaturile în primăvara acestui an 4 companii sau asocieri, dintre care una era compania din China. Ministrul marilor proiecte, Dan Șova, anunța în vară că în luna septembrie va fi desemnat constructorul.
La începutul lunii trecute, CAPITAL informa faptul că în prima parte a acestei luni, comisia desemnată pentru alegerea partenerului, care va proiecta, construi şi finanţa tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (58 kilometri). Se pare însă că au existat unele probleme, așa cum a declarat Narcis Neaga, noul director general al CNADNR, într-un interviu acordat sursazilei.ro.
“Am pus la dispoziție studiul de fezabilitate, numai că s-a schimbat traseul în zona orașelor Sinaia, Bușteni și Predeal. Studiul de fezabilitate presupunea ca autostrada să treacă prin mijlocul orașului Bușteni, un oraş turistic recent renovat. Aşa că am decis să facem tunel de 10 kilometri, pe porţiuni - va fi o parte de tunel la Sinaia, alta la Bușteni și alta la Predeal, iar acest nou traseu scade timpul de parcurgere a autostrăzii cu 12-15 minute”, a declarat Neaga, în interviul acordat sursazilei.ro
În acest moment există doar 3 constructori în lupta pentru desemnarea câștigătorului: Vinci-Strabag-Aktor, Impregilo-Salini şi UMB-Tehnostrade.
Narcis Neaga a declarat recent pentru CAPITAL că termenul pentru depunerea ofertelor finale este 15 octombrie. “Până la finele lunii vom stabili câștigătorul și sperăm să putem semna contractul”, ne-a declarat directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
@N_