Ford Motor aşteaptă să obţină profit anual în Europa în 2015, în timp ce General Motors (GM) anticipează să elimine pierderile un an mai târziu, relatează Bloomberg.
"Am atins nivelul minim. Nu există semne majore de revenire, dar se pare că avem o evoluţie liniară", a declarat la Frankfurt Stephen Odell, şeful operaţiunilor din Europa ale Ford.
Întrebat de un reporter când va reveni compania la profit în Europa, Odell a menţionat anul 2015.
Ford şi GM, cei mai mari producători auto americani, lucrează să scape de pierderile din Europa, unde piaţa este în declin de şase ani.
În primul semestru, vânzările de vehicule în Europa au scăzut cu 6,7%, la 6,44 milioane unităţi, potrivit datelor asociaţiei ACEA.
Odell a mai spus că Ford va lansa în Europa cel puţin 25 de noi modele, în următorii cinci ani, cu 10 mai multe decât anunţase compania în octombrie anul trecut.
În trimestrul al doilea, vânzările Ford pe această piaţă au urcat cu 7%, la 7,6 miliarde de dolari, conferind companiei o cotă de 8,1%, peste cea de 7,6% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În primul semestru, Ford a înregistrat în Europa pierderi de 810 milioane de dolari. Grupul a redus însă estimarea de pierderi în regiune de la 2 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari, pentru 2013. Anul trecut, grupul a înregistrat pe piaţa europeană pierderi de 1,75 miliarde de dolari.
Ford a închis o fabrică de asamblare în Anglia şi urmează să închidă o uzină din Genk, Belgia, până în 2014. În urma măsurilor, capacitatea de producţie a Ford va scădea cu circa 350.000 de vehicule, respectiv cu 18%, a spus Odell în iulie.
General Motors intenţionează să elimine pierderile în Europa până în 2016, a declarat Karl-Thomas Neumann, şeful diviziei Opel a grupului, la salonul auto de la Frankfurt.
"Pentru a ne redresa, trebuie să ne dezvoltăm gama de top. T