Mălin Bot, colegul meu, a considerat că trebuie să le răspundă într-un fel celor care fac propagandă pe rețelele de fb si bloguri pentru protestul din Piata Universității.
Eu nu am vrut să intru în polemică după ce unii dintre ei m-au atacat, iritați că am atenționat, în 4 septembrie, că există un interes în perpetuarea unei mari minciuni: ”presa tace!”. Presa n-a tăcut deloc, sunt multe articole pe site-urile ziarelor, iar televiziunile au prezentat stiri despre ceea ce se întâmpla în Piață sau în alte orașe ale țării.
Nu a făcut-o propagandistic și în sensul dorit de ”ecologiști” (am pus ghilimele pentru a se face distincția de cei din Partidul Ecologist) și asta a supărat. Dar nu supărarea a fost factorul principal al atacurilor liderilor de opinie de pe facebook.
Strategia grupului a impus, încă de la început, decredibilizarea presei. De ce? Simplu: Mesajul trebuia să fie - și este! - că doar pe rețelele de socializare se spune ADEVĂRUL. Textul meu - ”Cine are interes să mintă că presa tace în cazul Roșia Montană?” - era normal să enerveze deoarece continuarea lui ca dezbatere sau dezvăluire ar fi putut să-i facă pe cei ce participă la proteste doar din bună-credință să aleagă altă cale de a se exprima.
Corect este, însă, să știe că aducerea lor în stradă s-a făcut cu un preț. Presa a difuzat calupuri publicitare de la compania ce urmează să exploateze Roșia Montană, așa cum se face peste tot în lume, așadar finanțarea a fost transparentă și publicul atenționat. De ce organizatorii protestelor nu consideră necesar să spună că fac parte dintr-un proiect finanțat?
Citiți și:
USL a semănat ură şi culege haos Din HAMAL şi ospătar, MILIARDAR. Adevărul despre George SOROS