Într-o perioadă în care evoluția tehnologică are loc cu o viteză amețitoare, care pune o presiune foarte mare pe departamentele de IT din companii. Cum poate fi transformat departamentul de IT într-un generator de profit, cum poate ajuta o abordare strategică la atingerea acestui obiectiv, dar și care sunt instrumentele specifice abordării strategice a IT-ului am aflat de la Florin Scarlat, Business Development Manager al Bit Solutions, companie specializată în servicii de externalizare IT.
Ce înseamnă o abordare strategică a IT-ului? Ce presupune acesta ca etape, durată, resurse implicate?
În toate discuțiile pe care le-am avut cu manageri din companii, din diverse domenii, am văzut că IT-ul este văzut numai ca un centru de cost. De fiecare dată când se solicită bani pentru o investiție în IT, situația devine mai „tensionată”. După parere mea, viziunea asupra IT-ului ar trebui să se schimbe, de la centru de cost la centru de profit. Acestă transformare este strâns legată de modul în care decidem să abordăm departamentul IT – plecând de la direcția de dezvoltare a firmei. Această abordare are ca efect creșterea profitabilității, iar cheltuielile alocate pentru IT devin o investiție, nu un cost.
Primul lucru pe care trebuie să îl facem atunci când dorim să avem o abodare strategică a IT-ului este să ne gândim la obiectivele pe termen lung ale firmei. IT-ul este un department suport și va contribui, indirect, la atingerea acestor obiective. Al doilea lucru este să stabilim obiectivele IT, care trebuie să fie în strânsă legătura cu cele de business. În al treilea rând ar trebui să fixăm indicatori de performanță (KPI), pentru a putea măsura și eventual corecta activitatea IT. Durata transformării este strâns legata de resursele existente, bani și personal.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro