Bine cunosuta metodă “accidentul” a funcţionat din nou, în ciuda intenselor eforturi de conştientizare a populaţiei, depuse de poliţiştii brăileni încă de la sfârşitul anului 2012. Încă două persoane din municipiul Brăila au fost înscrise, zilele trecute, pe lista celor păgubiţi în urma infracţiunilor de înşelăciune săvârşite prin intermediul telefonului.
Astfel, în data de 07.09.2013, o brăileancă de 59 de ani a fost sunată pe telefonul fix de un bărbat care s-a dat drept fiul său şi i-a comunicat că a accidentat grav un copil. Impresionată de lacrimile aşa-zisului fiu, femeia a acceptat să trimită suma de 2.000 lei, printr-un taximetrist, unui necunoscut care a pretins că este avocatul fiului său.
În urma discuţiei telefonice avute, ulterior, cu adevăratul fiu, care i-a infirmat implicarea în vreun eveniment rutier, femeia şi-a dat seama că a fost victima unei infracţiuni de înşelăciune şi a sesizat lucrătorii de poliţie.
Nici infractorii care se mulţumesc cu mai puţin şi solicită să le fie transmise coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice nu au mai puţin succes. Dovada este cazul unei brăilence care, tot în data de 07.09.2013, a trimis două coduri de reîncărcare, de câte 25 de euro, unei persoane care s-a dat drept nepotul său, i-a spus că se află în spital şi are nevoie de respectivele coduri pentru a lua legătura cu un prieten din străinătate de la care vrea să împrumute bani.
„Atenţie la înşelăciunile prin telefon!” - Este îndemnul adresat brăilenilor în cadrul campaniei de prevenire cu acelaşi nume, iniţiată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila şi care se va derula până în luna decembrie a acestui an.
Acţiunile poliţiştilor au drept scop creşterea gradului de informare a cetăţenilor cu privire la modurile de operare folosite de infractori şi modalităţile de prevenire a înşelăciunilor p