Grupul britanic Kingfisher PLC, cel mai mare lanţ european de magazine de bricolaj, a anunţat la jumătatea lunii aprilie că a preluat reţeaua de 15 magazine Bricostore din România de la grupul francez Group Bresson. La acel moment, cele două companii nu dezvăluit valoarea tranzacției.
Capital.ro ascris la finele lunii aprilie, citând surse Bloomberg, ca valoarea tranzacției a fost de 75 de milioane de euro. Magazinele achiziţionate au înregistrat vânzări de 131 milioane de euro şi un profit operaţional de 5 milioane de euro în 2012. Kingfisher a precizat că magazinele achiziţionate vor fi convertite în magazine Brico Depot (formatul din Franţa al Kingfisher) iar pe termen lung are de gând să-şi extindă reţeaua din România până la 50 de magazine.
Acum, grupul britanic Kingfisher a anunțat că a plătit 35 milioane lire sterline (41,5 milioane euro) cash pentru cele 15 magazine achiziţionate de la Bricostore România, la care se adaugă preluarea unor datorii de 35 milioane lire, care au fost stinse imediat, potrivit raportului. De asemenea, Kingfisher a preluat disponibilităţi cash de 7 milioane euro în cadrul aceleiaşi tranzacţii, astfel că suma totală plătită de compania britanică pentru magazine se ridică la 63 milioane lire (75 milioane euro), informează mediafax.ro.
Astfel se confirm valoarea tranzacției anunțate de Capital.ro.
În prima lună de la preluare, cele 15 magazine au avut vânzări de 11 milioane lire sterline (13 milioane euro), datele fiind incluse în rezultatele grupului, se arată într-un raport publicat astăzi de compania britanică de bricolaj.
Kingfisher concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker şi Leroy Merlin.
În primul semestru al anului fiscal 2013-2014, încheiat pe 3 august, grupul britanic a avut vânzări de 5,7 mil