Compania americană Apple a lansat marţi seară, pentru prima oară în cinci ani, două noi modele de iPhone în loc de unul singur, arătând astfel că încearcă să răspundă provocărilor venite din partea ecosistemului creat de Google, dar ţinteşte în continuare eşalonul superior al consumatorilor, în condiţiile în care preţul iPhone-ului aşa-zis mai ieftin este de fapt mai mare decât estimările făcute de analişti, scrie presa internaţională. iPhone-ul 5C, varianta mai „ieftină“ prezentată de Apple - care este în mare parte similară cu actualul iPhone 5 -, are (fără abonament) preţuri care pornesc de la 550 de dolari, în timp ce Samsung are şi modele cu preţuri de 100 de dolari, fără subvenţii ale operatorilor.
„Apple optează să facă profit în loc să câştige cotă de piaţă“, a titrat Reuters, adăugând: „Preţul peste aşteptări al noului iPhone mai ieftin de la Apple a redus îngrijorările privind erodarea profitului companiei, însă a crescut pe de altă parte îngrijorările că gigantul american nu este suficient de agresiv în lupta pentru cotă de piaţă cu Google“. Cândva liderul industriei smartphone, iPhone mai are acum o cotă de piaţă de 19%, faţă de 32% cât are Samsung. „Dacă Apple rămâne în urmă, riscă să-şi piardă statutul de trendsetter global şi abilitatea de a cere preţuri mai mari pentru produsele sale“, a rezumat Wall Street Journal îngrijorările analiştilor. Acţiunile Apple au scăzut cu aproape 6% miercuri în deschiderea pieţei americane, după ce preţul noului iPhone low cost, prezentat de companie marţi, este considerat de analişti prea ridicat pentru a permite companiei să se impună pe pieţele emergente. Apple a prezentat marţi un nou iPhone de top - cu noi funcţii premium - precum un cip pe 64 de biţi, un cititor de amprente şi o cameră foto/video îmbunătăţită, şi un model mai ieftin - care copiază în mare parte iPhone 5, însă cu diferenţa că are o carc