Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori locali de comunicații, cu aproape 5 milioane de abonamente la servicii de telefonie fixă, date, internet și televiziune, a redus cu opt zile termenul de plată în care facturile pot fi achitate fără penalizări și a majorat penalizările pentru plățile realizate după scadență, potrivit unei notificări transmise de operator clienților prin intermediul facturilor. „Începând cu factura emisă în octombrie 2013 se modifică termenul maxim de plată a acesteia, de la 22 de zile la 14 zile de la data emiterii. Începând cu aceeași factură, se modifică și cuantumul penalităților de întârziere, astfel, pentru neplata facturii la scadență datorați, până la plata integrală a datoriei, penalități de 0,5%/zi, calculate asupra valorii neachitate“, potrivit notificării transmise de Romtelecom clienților. Prin aceste schimbări, Romtelecom se aliniază la condițiile oferite pe piață și de ceilalți operatori, au precizat pentru “Ziarul Financiar” reprezentanții companiei. „Decizia de a aplica acest nou interval, practicat la nivelul pieței, a fost luată după o analiză privind comportamentul clienților în relație cu acest aspect. Termenul de plată de 14 zile (față de 22 de zile), precum și cuantumul de 0,5% al penalităților de întârziere la achitarea facturii sunt aplicabile începând cu facturile emise din 10 septembrie 2013, fiind aliniate cu cele aplicate la nivelul pieței. Înainte de implementarea penalității de 0,5%/zi, penalitățile erau de 0,15% pentru întârzieri la plată de până la 15 zile, respectiv 0,35% pentru întârzieri la plată mai mari de 16 zile, până la desființarea serviciilor“. Dacă nu sunt de acord cu modificările propuse de Romtelecom, clienții pot rezilia contractul, fără a plăti penalități, dacă transmit companiei prin scrisoare recomandată o notificare de reziliere. (Z.C.H.) Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori lo