Noua organigramă pune bazele fărâmiţării RATB în mai multe societăţi şi privatizării ulterioare a acestora
Mijloacele de transport care funcţionează pe bază de electricitate, precum şi autobuzele, ar urma să fie separate, iar URAC va forma o altă societate
RATB nu are prea multe bunuri în patrimoniu şi nici măcar situaţia parcului sau a stâlpilor nu este certă
Autorităţile iau în calcul fărâmiţarea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), acest lucru fiind discutat deja în cadrul şedinţelor Consiliului de Administraţie al Regiei. Cu capital integral de stat, Regia ar urma să fie împărţită în mai multe societăţi comerciale, în funcţie de obiectul de activitate, cu scopul vădit de diminuare a valorii adăugate a companiei, pentru ca ulterior acestea să fie privatizate, bucată cu bucată, la un preţ mult subevaluat.
Conform unor surse apropiate discuţiilor, miza fărâmiţării RATB şi vânzarea societăţilor nou înfiinţate în urma divizării ar fi bunurile imobiliare pe care aceasta le deţine, clădiri şi terenuri plasate în locuri strategice din Bucureşti.
Însă problema care ar putea fi întâmpinată la momentul eventualei licitaţii, demarată cel mai probabil în urma elaborării unor caiete de sarcini "cu dedicaţie", este legată însă de patrimonul legal al RATB, care este aproape inexistent. De ce? Pentru că majoritatea contractelor pentru achiziţia bunurilor care aparţin Regiei au fost semnate de "municipalitatea Bucureşti, prin RATB", municipalitatea nefiind persoană juridică. Ca atare toate aceste contracte ar putea fi declarate nule la un moment dat.
Dovadă că autorităţile s-au pus cu tunul pe RATB sunt ultimele şedinţe ale Consiliului de Administraţie, în cadrul cărora s-a discutat nu numai despre noua organigramă, ci şi despre demiterea directorilor Regiei în baza acesteia, organigramă care ulterior s-a dovedit a fi greşită.