Pro TV ocupă primul loc în Topul celor mai puternice 10 branduri de media din România, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz, lansat astăzi în cadrul conferinței BrandRo.
În topul, Pro TV este urmat de Antena1, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori și în privința audienței. Locul trei însă nu mai respectă același principiu, Prima TV nefiind a treia televiziune după audiență. În topul celor mai puternice 10 branduri de media a intrat și TVR, pe locul cinci, restul clasamentului fiind completat de trei posturi de radio și două ziare.
Cel mai puternic brand de radio este Kiss FM, ocupantul locului 4, Radio ZU și Radio 21 s-au clasat pe locurile șase și respectiv șapte, în timp ce Radio Guerrila se află pe poziția zece.
Singurele ziare care au reușit să intre în top sunt Adevărul, locul opt, și Libertatea pe locul nouă.
50 cele mai puternice branduri românești în 2013
Pe primul loc în Topul celor mai puternice 50 de branduri românești, pentru al patrulea an consecutiv, se află Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu și Zuzu.
În Topul brandurilor românești din 2013 există 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG și Jidvei.
Cele mai spectaculoase creșteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai putin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare și de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continuă și consistentă. Tot în topul creșterilor se află și Dero, Doina, Petrom și Frutti Fresh.
Despre Brand.ro
BrandRo este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor românești în lupta lor de diferențiere față de marile branduri internaționale precum și dezbaterilor despre provocările și oportun